Odchudź cztery wielkanocne potrawy

Na dwóch faszerowanych jajkach można „oszczędzić” aż 150 kcal, a na porcji sałatki warzywnej około 300 kcal. Wystarczy nieco zmodyfikować tradycyjne przepisy, by nasze potrawy były lżejsze.

Jajka

Jajko na twardo to około 90-100 kcal, z tego aż 70 kcal to żółtko. By więc nieco odchudzić jaja, które są przecież podstawą polskiej Wielkanocy, wystarczy zrobić farsz z minimalną ilością żółtka.
Jeśli faszerujemy i podajemy jajka z majonezem, w tym roku wyjątkowo wymieńmy majonez na zmiksowany z serkiem wiejskim i jogurtem naturalnym oraz tartym chrzanem. Dzięki temu nie tylko „zejdziemy w dół” o około 50 kcal na jednym jajku, ale również poprawimy trawienie (dzięki chrzanowi).

Mazurek

Słodki a wręcz klejący się. Zwykle pojawia się na stole z masą kajmakową lub/i kandyzowanymi owocami. Jeden kawałek takiego rarytasu może nasz kosztować dodatkowe 300 kcal. Jednak jeśli zamienimy tradycyjne kruche ciasto na ciasto z mieszanki pełnoziarnistej mąki pszennej i mąki żytniej. Na wierzch mazurka najlepiej zastosować sos czekoladowy z ciemnej czekolady z suszonymi owocami.

Mięsiwa

Polacy przez większą część roku z powodzeniem pałaszują wszystko, co pochodzi od świni. W Święta niestety wieprzowiny też sporo pojawia się na naszych stołach. Pieczeń wieprzowa, roladki czy schabowy ze śliwką. Pechowo wieprzowina do dietetycznych mięs nie należy, dlatego warto wymienić ją np. na indyka. By przygotować smaczne, proste, ale odświętne danie, wystarczy zaopatrzyć się w piersi z indyka, niskosłodzony dżem morelowy, ocet i musztardę. Indyk w morelowej musztardzie jest bardzo łatwy w przygotowaniu. Pierś z indyka piecze się w naczyniu żaroodpornym w piekarniku (160 st. C przez godzinę), a sos, którym podlejemy później piesi wykonujemy na ciepło mieszając ocet z musztardą i dżemem morelowym. Całość zapieka się bez przykrycia w piekarniku przez około 30 minut. Smak wyśmienity, a kalorii mniej niż 300 na porcje.

Czytaj również  Fondue serowe i czekoladowe

Sałatka jarzynowa

Mimo iż w różnych częściach kraju sałatki jarzynowe podawane podczas Wielkanocy opierają się o inne warzywa, zwykle doprawia się je majonezem. By zredukować liczbę kalorii, zamiast majonezu, użyjmy do sałatki musztardy z gorczycą i odrobiny oleju.