Gin z tonikiem czy Krwawa Mary – co pić, by nie przytyć

Czy 50 ml czystej wódki ma więcej kalorii niż 120 ml wytrawnego białego wina? Co może bardziej zaszkodzić naszej figurze?

Kaloryczność alkoholi – temat, który często pojawia się podczas karnawałowych i wakacyjnych imprez. Co najlepiej pić, by nie dostarczać swojemu organizmowi zbędnych kalorii?

Zasada numer 1 – Nigdy na pusty żołądek

Starajmy się unikać picia alkoholu na pusty żołądek. Dotyczy to zarówno nisko jak i wysokoprocentowych alkoholi. Po pierwsze znacznie szybciej zaszumi nam w głowie lub poczujemy się po prostu źle, po drugie po wypiciu kilku miarek alkoholu natychmiast przyjdzie nam ochota na przygryzanie czegoś, czego ilości nie będziemy w stanie ściśle kontrolować.

Zasada nr 2 – Nie mieszamy. Dla głowy i dla brzucha

Mieszanie alkoholi (picie drinków i piwa czy wódek kolorowych z winem) to najgorsze co możemy naszemu organizmowi zaserwować. Łączenie napojów o różnej zawartości alkoholu nie może działać na nasz organizm pozytywnie. I nie chodzi tylko o słabe samopoczucie, ale również o uniemożliwienie organizmowi skutecznego trawienia.

Zasada nr 3 – Bez dodatków

Najmniej kaloryczne alkohole to oczywiście te czyste, czyli bez dodatków. Na szczycie listy „najgroźniejszych” dla smukłej sylwetki są kolorowe drinki z mlekiem, gazowanymi napojami oraz koktajle. Najzdrowsze są wina wytrawne.

Tabela kaloryczności alkoholi:
Wódka czysta 50 ml ~ 110 kcal
Wódka smakowa 50 ml ~ 130 kcal
Whisky 50 ml ~ 130-150 kcal
Whisky smakowa 50 ml ~ 180-220 kcal
Białe wytrawne wino 120 ml ~ 80 kcal
Białe półwytrawne wino 120 ml ~ 90 kcal
Białe słodkie wino 120 ml ~ 110-130 kcal
Czerwone wytrawne wino 120 ml ~ 80-90 kcal
Czerwone słodkie wino 120 ml ~ 110-130 kcal
Wino typu porto 120 ml ~ 150-180 kcal
Advocat 30 ml ~ 70-80 kcal
Curacao 20 ml ~ 80-90 kcal
Brandy 30 ml ~ 60-70 kcal
Piwo ciemne pełne 0,5 l – 300-400 kcal
Piwo jasne pełne 0,5 l ~ 250-300 kcal
Piwo bezalkoholowe 0,33 l – 80 kcal

Czytaj również  Domowe przetwory z jabłek

DRINKI (w najczęściej podawanych w restauracjach proporcjach):
Krwawa Mary ~ 110-130 kcal
Cosmopolitan ~ 140-170 kcal
Mojito ~ 160-190 kcal
Martini ze Sprite ~ 180-200 kcal
Gin z tonikiem ~ 190-200 kcal
White Russian ~ 400-430 kcal
Pinacolada ~ 500-600 kcal